Hjärnskakning och ont i ryggen

Igår på lektionen hade jag Mickie, vart as glad när jag fick henne eftersom jag inte ridit henne sen 2 år tillbaka.
Det gick riktigt bra, hon va as fin i galloppen och hon bockade inte eller nåt. Men helt plötsligt vart hon rädd och hoppa åt sidan, låg typ lite på hennes hals men satt fortfarande kvar men då gör hon världens hopp. Rakt upp kändes de som och jag flög av med huvet före.
Ibörjan kunde jag bara andas utåt så typ skrek utåt sen gick det att andas inått men bara inått, haha!
Tillslut fick jag tillbaka luften och pia kom fram och hjälpte mig. Fick ligga ner ett tag eftersom jag just hade ramlat av på huvet. Men efter nån stund satt jag mig och då snurra allt, kändes som ögonen var efter så jag kunde inte göra nåt hastigt. Efter jag suttit en stund och pia ringt mamma så resta jag mig upp och gick mot dörren. Var tvungen att stanna några gånger då allt snurra igen. När jag kom till stolen vid dörren fick jag sätta mig och vänta på att mamma skulle komma. Satt och prata med pia, miikaela och elli så länge. Kan även tillägga att jag mådde riktigt illa.
Tack alla som hjälpte mig, guld värt!

När jag kom hem ringde mamma och prata men sjukan, dom sa att vi skulle komma upp. Vi var på akuten från 10 till halv 6, var nära att jag skulle behöva sova kvar (fast jag gjorde typ de ändå). Idag har jag vart hemma eftersom jag har en lätt hjärnskakning.

Nu vill jag bara bli frisk så jag kan rida mackie igen, denna gången ska de fan gå bättre!!!!

Emma och mackie från lucia showen 2010.

Kommentarer
Postat av: Ida

usch då, krya! :(

2011-10-26 @ 21:01:52
URL: http://druttssonpruttsson.blogg.se/
Postat av: Sara- Hamreryttarna

krya på dig elin! <3

2011-10-27 @ 15:48:02
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: a l e x a n d r a

de där e gullan xD krya!<3

2011-10-28 @ 17:47:21
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0